Direktlänk till inlägg 4 november 2009

Sprutad å klar

Av Anna - 4 november 2009 17:51

Idag har jag varit på MVC och fått min vaccinationsspruta mot nya influensan. Dagen började i och för sig redan igår med att Lilleman Bus nog hade feber när jag hämtade honom på förskolan och sedan kom den och gick under kvällen. Imorse var febern där och busade igen, han var varm och allmänt jättesuperdupermega gnällig.


Pappa Bus fick vända bilen och ta sig hem för en vabdag... detta gjorde att jag inte behövde tokstressa hem igen, så när jag väl var klar med spruta och allt, som för övrigt inte gjorde ont och gick väldigt snabbt, så fanns det tid för mig att gå på drop in hos frissan och frissa till en ny frilla!


  


Oj vad snygg jag är... snajdigt värre egenfotograferat med tunga kameran i hand...


  


Och dessutom har jag fått en massa egentid idag, något som jag inte är bortskämd och jag kände på en gång när jag kom hem att jag fått en hel hög med energi och tålamod...


Imorgon blir en hemmadag igen, men det gör inte så mycket den här gången, jag hade nästan räknat med att alla möjliga biverkningar som över huvudtaget finns ska drabba mig så jag jobbade undan flitigt i måndags och kan ta det lite lugnt nu...


Och på fredag kommer mormor och mojja (morfar) och hälsar på... Lilleman Bus vill att det ska bli fredag nu så de kommer hit... mitt i natten säger han, vet inte var han fått det ifrån... och då ska vi äta chokladpudding och se på Dobido... fredagsmys alltså med andra ord!

 
 
Ingen bild

Anna-Liisa

5 november 2009 09:56

Supersnygg frilla!!
Skönt att sprutan är tagen trots tvivel - och lyxigt med egentid - mer av det ;-))
Sköt om er allihop - og igen, tack för en fin blogg - känns nästan som jag lärt känna lilleman Bus!!
Kram// Anna-Liisa

 
Mamma Blå

Mamma Blå

5 november 2009 11:27

Va snygg du är och va fin frisyren blev, kul o see dig, det var ett tag sedan sist. :)

http://mammabla.bloggplatsen.se

 
Yrla

Yrla

5 november 2009 12:55

Anna-Liisa: tack för bloggberömet... det är alltid skoj med lite creed... tanken med bloggen är just det att vänner och släkt som vi ser så ofta på grund av avstånd och annat här i livet ändå ska ha en chans att se vad som händer när man släpper lös en Lilleman Bus :) roligt att det funkar som jag tänkt för en gångs skull :)

Mamma Blå: tackar å bugar... ja det var alldeles för länge sen!

http://www.hemmahosyrla.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 9 februari 2011 13:09

Pappa Bus var och fyndade lite på Clas Ohlson, lite hyllor till storstädningen av förrådet, lite lådor OCH min nya älskling!    Fin va! Man kan göra etiketter med ramar och skuggor och oj vad bra den är!!! Nu är det bara att organisera ...

Av Anna - 9 februari 2011 09:42


Nu var det ett tag sen, igen... god jul var det senaste inlägget och ja, det var ju ett tag sedan (fast jag har inte hunnit med att städa bort julen i huset än). Till mitt försvar (hehe) så har jag varit skadad, Lilleman Bus tyckte att mitt ben ...

Av Anna - 24 december 2010 12:27


    GOD JUL!   Jul lugnet har lägrat sig hemma hos Yrla, tomten hittade hit igår kväll med alla klapparna så när Lilleman Bus vaknade imorse låg de där och väntade... Granen kläddes igår kväll av Lilleman Bus och Pappa Bus, vi kör plast...

Av Anna - 19 december 2010 22:57


   Han kommer emot mig med munnen lite halvöppen si så där... dregglet rinner nedför hakan och under näsan, precis ovanför överläppen, väntar 2 fina snorsniglar från senaste veckans förkylningsomgång... Jag håller i den lilla kroppen och tar emot ...

Av Anna - 19 december 2010 22:38

Ett ögonblick... tog det att raka bort Lilleman Bus rufset - å mamma bus sparade 200 kronor minst! :)    Ja, han fick en glass för han var så duktig å satt still nästan hela tiden :)    Sötnosen :) ...

Ovido - Quiz & Flashcards