Alla inlägg under februari 2011

Av Anna - 9 februari 2011 13:09

Pappa Bus var och fyndade lite på Clas Ohlson, lite hyllor till storstädningen av förrådet, lite lådor OCH min nya älskling!


  


Fin va! Man kan göra etiketter med ramar och skuggor och oj vad bra den är!!! Nu är det bara att organisera mera och märka märka märka!   


Jag har redan testkört den i del 2 av omorganiseringen av pysselrummet...


  


Lilleman Bus fick en etikett med sitt namn på, inramat av ett tåg... Klimpen fick en inramad av en krokodil... Sedan kom Lilleman Bus och önskade en etikett som Farmor ska få... han var väldigt noga med hur den skulle se ut...


  

Av Anna - 9 februari 2011 09:42

Nu var det ett tag sen, igen... god jul var det senaste inlägget och ja, det var ju ett tag sedan (fast jag har inte hunnit med att städa bort julen i huset än).


Till mitt försvar (hehe) så har jag varit skadad, Lilleman Bus tyckte att mitt ben såg ut som en rolig gungbräda och klev inte av fast mamman skrek i högan sky.

Resultatet blev flera veckor i vila med ett knä som inte gillade att gå i trappor eller sitta böjd på stolar.

Men nu börjar det bli bättre, även fast det idag gör lite ont...


Vad har annars hänt hemma hos yrla... Klimpen är i krypartagen, alldeles nyss bemästrade han tröskeln så nu tar han sig överallt i huset, bäst att kolla så alla grindar är stängda!

Och vi har tagit hem Lilleman Bus från förskolan...

  


Ni som läst bloggen förut kanske minns att jag hade lite tankebry för ungefär ett år sedan när Klimpen kom till världen. Skulle Lilleman Bus få vara kvar på förskolan eller vara hemma med hemmamamman och hemmabebisen? Nu har vi testkört hösten och näää det känns inget bra... Under jullovet har pojkarna lekt med varandra, det har funnits tid till det och ingen har varit sjuk på flera veckor - bara fördelar med hemmamys med andra ord...


Förskolan finns kvar, kompisarna bor runt knutarna och jag har under hösten känt mig mer som en mattant och hämttant än en rolig mamma som hittar på saker i vardagen med sina barn. Klimpen är gladare, Lilleman Bus har blivit en mästare på att använda pottan och dagarna får bli som de blir utan en massa måsten och tider att passa - superskönt!!!



Tidigare månad - Senare månad
Skapa flashcards