Alla inlägg under oktober 2010

Av Anna - 26 oktober 2010 15:40

Investerade min surt förvärvade slantar i ett världens finaste Knaada manifest för ett tag sedan... nu har den fått sin fina ram och hänger på sin plats... vassegos!

 

  

Av Anna - 26 oktober 2010 09:19

Underbaraste Pappa Bus hade med sig båda barnen till BVC kontroll igår medan jag roade mig hela dagen på IKEa i Gävle.

 

Allt gick som en dans, Klimpen taggade in på 8965 gram och 74,5 cm jättelång för sin månad. Lilleman Bus roade sig själv i väntrummet. Så hittade han ett gossedjurslamm och går glad i hågen och visar bästa BVC sköterskan...

 

- Titta vad jag hittade, säger han.

- Oj, vad är det? frågar BVCsköterskan pedagogiskt.

- Ett lamm, säger Lillemannnen.

- Ja, säger sköterskan, kan du någon sång om ett lamm?

 

Pappan står med Klimpen på armen, hör BVCsköterskans fråga och hinner tänka neeeej!!! innan Lilleman Bus glatt säger ja och börjar sjunga:

Bä bä vita lamm, gick på restaurang...


  

bilden är lånad här

Av Anna - 24 oktober 2010 18:53

Lilleman Bus har lärt sig nya sånger... på förskolan... inga fler kommentarer...

 

Av Anna - 19 oktober 2010 20:34

Scrapfeber på gång igen och jag börjar damma av skärmaskinen och quick kutzen... Dax och bli lite kreativ igen, dax och få andas lite limångor och bli en människa igen. Har inte mått så bra på sistone, liksom lite skör i själen på något sätt. Kanske kan hjälpa med lite pysseltid vid skrivbordet...

 

Satt idag och uppdaterade pysselbloggen, senaste inlägget januari 2010 tjo! Kom ganska snart på varför jag inte bloggat något där på ett tag... den ligger på blogger och fy vad dum den sidan är! Det är krångligt att lägga in fler bilder i samma inlägg vilket man ibland vill kunna göra, det tar tid och ladda och snooze fest vad krångligt det var!

 

Kommer nog flytta yrlas pysselhörna hit till sköna underbara bloggplatsen istället... men jag väntar tills scrapfebern är över för denna gång... måste ju ha lite ork över till att skapa bidrag!

Av Anna - 18 oktober 2010 10:47

  

bilden är lånad här


Träffade underbaraste härligaste granne igår på vägen mot loppis. Ska vi inte åka snart sade hon... ja!!! sa jag. Så nu har vi bestämt, nästa måndag, utan barn, bara vi, en tom bil och ett fullladdat ikeakort - det kan ju sluta hur som helst! :)

 

Nu ska här planeras... en shoppinglista är ju bra så att jag inte glömmer nåt nu. 15 mil till närmsta IKEA varuhus, då tar man inte en vända snart igen. Förra gången vi var där hade vi Lilleman Bus i babybjörn, alldeles liten och nyfödd. Sedan har vi handlat via nätet och det har funkat bra. Nu ska jag ha en massa förvaring till pysselrummet och grejer till tvättstugan som inte gick att handla på nätet... och sen har vi ju en helt ny övervåning som ska julpyntas så smånigom...

 

Pappa Bus? Jo han är mer än glad och nöjd över att vara hemma med barnen... :)



Av Anna - 14 oktober 2010 18:50

  

bilden är lånad här

 

Trillade ner i brevlådan igår... och så fort alla barnen somnat och True Blood var slut så lusläste jag den... massa bra ideér och pysselinspiration!

 

Sedan kom den här i samma berömda låda idag...


  

bilden är lånad här

 

Världens bästa Magnolia tidning! Christmas Edition!!! Pysseleri pysselera :) Blir något att kasta mig över ikväll...

Av Anna - 12 oktober 2010 11:43

  

bilden är lånad här


Nu börjar det dra ihop sig för mer äventyr... snart hoppar Lilleman Bus och hans busiga mamma på tåget för färd söderöver. Höstlovet ska firas med lövkratt och en massa bus hos mormor och morfar!

 

Pappa Bus lämnas hemma med Klimpen, så de också får lite kvalitetstid alldeles själva (och mamman kommer sakna Klimpen som en tok!!!)

 

Tågbiljetter är nu bokade och klara - väskan är nästan färdigpackad i mammans hjärna och snart snart snart drar vi!!!

Av Anna - 7 oktober 2010 18:24

Efterlängtade mormor och morfar skulle ha kommit hit ikväll för att stanna över helgen... pratade med mor igår kväll och där var det förkylt... så nu får vi skjuta besöket på framtiden...

 

Berättade för Lilleman Bus att de inte kommer nu för att de är sjuka och då sade världens sötaste, underbaraste barnbarn så här;

- Då ska jag bli en doktor å laga dem så de blir friska å kan komma hit å leka med mig...

 

  

bilden är lånad här

 

De skulle också rycka in och vara barnvakt nu när vi firar jubileum med jobbet och ska på baluns med övernattning den här helgen. Men, nu får alla barnen följa med och så gör vi ett äventyr av det hela istället... Lilleman Bus är på, han bangar inte för lite äventyr han :)

 

Barnsäng är fixad åt Klimpen, Lilleman Bus får trängas med oss och ja, jag ska packa med den bärbara dvdspelaren... :)

 

Skapa flashcards