Alla inlägg under april 2010

Av Anna - 17 april 2010 14:11

Har haft några tuffa dagar med MASSOR att göra och inte mycket sömn, men igår fick jag återhämta mig lite - tack Pappa Bus! - och idag känns livet mycket lättare.


Ja, förutom att Lilleman Bus vaknade imorse med hesa halsen, febriga pannan och snoriga näsan...

2 veckor på dagis och sedan sjuk, på dessa 2 månader han haft hemma har han inte varit sjuk en dag!

Jag säger det, dagis ÄR en smitthärd!


Pappa Bus tog med jättetrötta Klimpen på en tur med vagnen nu på förmiddagen så medan Lilleman Bus sjukslöade framför tvn så passade jag på att pyssla lite...


  


Wallstickers från Panduro, åhh vad fint det blev sa Lilleman Bus... godkänt alltså! 

Av Anna - 13 april 2010 11:11

Trofast förvaringssystem måste vara det smartaste ikea kommit med sen Billy hyllan! Så här fint blev det i barnens lekrum, och den sväljer alla leksaker i ett mums!


  


   


Smala hyllan fullpropp med böcker... är mamma sagotant så är hon! :)


  


Läs, mys och lekhörna - som hastigt och lustigt blir en säng när huset är fullt av släktingar och annat löst folk :)


  


Byta blöjhörnan... å klimpens lekplats just nu...



Av Anna - 13 april 2010 11:07

... när jag satt med morgonkaffet och försökte skaka liv i ögonen...

Det var Lilleman Bus som kom med ilpost till mamma...


- Här mamma är ett brev till dig, det är från morfar och han skriver: "mata inte björnarna!"


Och så var han ute ur köket lika snabbt som han virvlade in... underbara barn :)

Av Anna - 12 april 2010 18:29

Vi var sena, så klart, Klimpen ville äta länge läääänge och brydde sig inte om att storebror skulle premiära sitt söta huvud hos frisören...


Jag måste erkänna att jag var lite nervös, varje gång jag velat klippa hans hår så har avgrundsvrålet ekat i vårt lilla röda hus... men frissan är ju proffs och dessutom varnad innan vi kom så...


  


Han sa inte ett pip! Hoppade snällt upp i stolen, fick fina skynket på och så klippte hon...


  


och klippte och klippte och finklippte och rakade snyggt i nacken! Vi var grymt impade och stolta över vår lilla busunge!


Och så här snygg blev han...


    

  


Vi firade med pannkaka och bullfika på världens bästa Gårdscafeét efteråt.



Av Anna - 9 april 2010 08:06

Tänk vilka saker som kan göra en mor stolt!

När Klimpen vaknade imorse hade han en aningens problem med att få in luft i ena näsborren - Pappa Bus ilade till medicinskåpet och hämtade koksaltlösnings näsdroppar - och ut flög en snorgubbe stor som ett hus!!!


Den hade varit gigantisk och värd att skryta över om den funnits i MIN näsa, men nu fanns den alltså i Klimpens, 5 veckor, näsa!


Vi tyckte den förtjänade ett eget namn, och med Lilleman Bus nya favvobok i färskt minne så blev det såklart Snorkråkan Håkan!


  

bilden är lånad här

Av Anna - 8 april 2010 08:53

  


Här sov vi inatt - premiär! Äntligen första natten på vinden...


Lilleman Bus sov i sin säng hela natten, fast det var svårt att komma till ro, massa spring i benen och in och ut ur alla rum...


Leveransen från ikea kom i tisdags kväll, så igår var stora skruvardagen, jag är helt mör i händerna idag och det är en hel del kvar att skruva!


  


4 billy hyllor, 2 sängbord och en byrå..


  


Hissgardiner från ellos, och sedan kom jag på att jag beställt bäddseten också, är det inte lite gammal tant varning på sådan matchning? :)

Av Anna - 4 april 2010 11:26

Idag har vi äntligen fått tummen ur, piffat upp pojkarna och fotat en hel hög med foton så vi kan basunera ut Klimpens ankomst i tidningen!


  


Och när vi satt där så kom Lilleman Bus på att han har fått en lillebror!


  


... och att han själv är världens bästa storebror!


  


Den här bilden vann första pris och är nu mailad in till dalarnas tidningar - med önskat publikationsdatum nästa lördag!


Tycker den här bilden liksom fångar båda pojkarna på sitt mest luriga humör, eller hur? :)

Av Anna - 3 april 2010 12:49

  



Skapa flashcards