Alla inlägg under december 2010

Av Anna - 24 december 2010 12:27

 


GOD JUL!


Jul lugnet har lägrat sig hemma hos Yrla, tomten hittade hit igår kväll med alla klapparna så när Lilleman Bus vaknade imorse låg de där och väntade...


Granen kläddes igår kväll av Lilleman Bus och Pappa Bus, vi kör plastgran så först krävdes montering, Lilleman Bus hämtade verktygslådan och fram med skiftnyckeln och "skruv skruv" på grenarna... 


Köttebullsen är klara, skinkan griljerad och klar och efter pannkakslunchen ska en liten farbror jansson in i ugnen och smaska till sig...


Så vi har det bra i 27 minus och vackraste soligaste vinterdagen, men vi stannar nog inne idag och äter godis, dricker julmust och bara myser... :)

Av Anna - 19 december 2010 22:57

  

Han kommer emot mig med munnen lite halvöppen si så där... dregglet rinner nedför hakan och under näsan, precis ovanför överläppen, väntar 2 fina snorsniglar från senaste veckans förkylningsomgång... Jag håller i den lilla kroppen och tar emot dregglet, sniglarna och all kärleken... Klimpen har lärt sig att pussas!

Av Anna - 19 december 2010 22:38

Ett ögonblick... tog det att raka bort Lilleman Bus rufset - å mamma bus sparade 200 kronor minst! :)


  

Ja, han fick en glass för han var så duktig å satt still nästan hela tiden :)


  

Sötnosen :)

Av Anna - 19 december 2010 22:15

Det blev lite försenat i år... julkortspysslet... Lilleman Bus var klar med sitt pyssel redan i början av december, men å andra sidan gjorde han bara ett kort så...


Här kommer en liten kavalkad... :)


  

  

  

  

Av Anna - 10 december 2010 09:59

Förra fredagen hoppade jag på ett tåg som tog mig en hel massa år tillbaka i tiden... hem till mina vänner. Jag märkte ganska snart att jag inte var van att skratta så mycket för det blev skratt träningsvärk :)


Ni vackra underbara fantastiska människor som bara finns där när ni behövs som allra mest, livet tuffsar och ruffsar oss, men våra skratt och bus och dunk under bordet finns alltid där :) Tanten Grön, Mamman Blå, Hon med de liderliga ögonen och Farbror rockstjärna...


Jag älskar er!!!




   


Mina bloggers in crime: Tant Grön å Mamma Blå :)

Skapa flashcards