Direktlänk till inlägg 14 november 2010

vi har ju varit hos mormor å morfar ju!

Av Anna - 14 november 2010 19:02

På höstlovet gav vi oss ut på äventyr, Lilleman Bus och jag. Vi styrde kosan mot gamla bekanta trakter och tog tåget till mormor och morfar. Lilleman Bus hade jätteskoj på tåget! Första delen av resan satt vi mitt emot 2 killar i mellanstadieålder som tyckte att Lilleman Bus var hysteriskt rolig - nya kompisar på en gång! Andra delen var långsammare, men vi klarade oss långt med att rita lite, spela Bamsememo och lyssna på sagoskiva på mammas dator...

 

Första dagen var vi ute lite och sniffade på alla skojiga leksaker som finns där...

 

     

 

Bondgården... Lilleman Bus hade pratat om den flera dagar innan vi åkte och bad morfar på telefonen att hjälpa smurfen att mata djuren... (Smurfen ses precis ovanför lilleman bus hand - en med röda byxor och mössa fast ändå inte gammelsmurf! Eller så är det gammelsmurf som rakat av sig skägget!!!)

 

  

 

Och det gick precis lika bra att köra med bilarna ute även fast det var kallt, regn och blåst...

 

Sedan tog vi en promenad, tanken var att vi skulle ha hälsat på min morfar, men de var inte hemma :(

Vi hamnade nere vid badplatsen i alla fall så jag fick lukta lite på havet!

 

 

  

 

Lilleman Bus gillade att gå längst längst ut på bryggan och böja sig fram och titta ner i vattnet... det gillade inte Lilleman Bus mamma lika mycket....

 

Vi hann med lite shopping i stora staden, fika hemma hos Stormormor och sen var det raskt dags att åka hem till Pappa bus och Klimpen... 

 

Vi tog med oss mormor och morfar hem och på vägen stannade vi hos moster en stund och hälsade på lilla buskusinen och överlämnade försenade födelsedagspaket...

 

  

 

Buskusinen har världens roligaste lekrum - med ett hål i väggen och Moster Pang var bara tvungen att busa lite med Lilleman Bus - oj vad han skrattade!

 

Ja det var lite om resan... nu hann jag inte med att träffa bästa Tanten Grön eller goaste Mamma Blå - så snart ska jag hoppa på tåget igen och busa lite med dem! Längtar! :)

 
 
Mamma Blå

Mamma Blå

15 november 2010 11:17

Längtar jag mä. ;)
Ni hade det bra ändå ser jag. :)
Kram

http://mammabla.bloggplatsen.se

Anna

15 november 2010 11:44

ja vi hade skoj, men lillemannen ville inte åka hem... han skulle bo kvar hos mormor å morfar sa han ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 9 februari 2011 13:09

Pappa Bus var och fyndade lite på Clas Ohlson, lite hyllor till storstädningen av förrådet, lite lådor OCH min nya älskling!    Fin va! Man kan göra etiketter med ramar och skuggor och oj vad bra den är!!! Nu är det bara att organisera ...

Av Anna - 9 februari 2011 09:42


Nu var det ett tag sen, igen... god jul var det senaste inlägget och ja, det var ju ett tag sedan (fast jag har inte hunnit med att städa bort julen i huset än). Till mitt försvar (hehe) så har jag varit skadad, Lilleman Bus tyckte att mitt ben ...

Av Anna - 24 december 2010 12:27


    GOD JUL!   Jul lugnet har lägrat sig hemma hos Yrla, tomten hittade hit igår kväll med alla klapparna så när Lilleman Bus vaknade imorse låg de där och väntade... Granen kläddes igår kväll av Lilleman Bus och Pappa Bus, vi kör plast...

Av Anna - 19 december 2010 22:57


   Han kommer emot mig med munnen lite halvöppen si så där... dregglet rinner nedför hakan och under näsan, precis ovanför överläppen, väntar 2 fina snorsniglar från senaste veckans förkylningsomgång... Jag håller i den lilla kroppen och tar emot ...

Av Anna - 19 december 2010 22:38

Ett ögonblick... tog det att raka bort Lilleman Bus rufset - å mamma bus sparade 200 kronor minst! :)    Ja, han fick en glass för han var så duktig å satt still nästan hela tiden :)    Sötnosen :) ...

Skapa flashcards