Alla inlägg den 27 november 2010

Av Anna - 27 november 2010 17:57

Så har vi haft en sjuk-hemma-från-dagis vecka igen. Denna gång med hosta, snor och feber och ingen är glömd eller förbisedd. Nu börjar det gå åt rätt håll igen. Lilleman Bus var först, sedan jag, sedan Klimpen och så Pappa Bus och vi frisknar till i samma ordning också... :)

 

Min dag idag... jo ser ni... det vankades julmarknad, som alla andra år, och vi brukar alltid köpa krans till dörren, men eftersom det skulle bli 14 minus idag så kändes det inte riktigt bra att dra ut en hostig liten Klimp...

 

Skam den som ger sig... jag visste att söta granne skulle in en sväng så jag frågade om det fanns någon plats i bilen för min lilla rumpa och ja! det gjorde det! Hon ville först in och titta på sin stora pojke som hade hockeymatch och jag är inte den som är den så jag tänkte att jag kan hänga på.

 

När jag skulle gå så blev Lilleman Bus ledsen, han ville också följa med på julmarknad så jag nämnde det för söta grannen innan vi åkte, ja men han kan väl följa med sa hon och så packade vi raskt in unge och vagn med varma varma fårfällen i bilen och lämnade Pappa Bus och Klimpen hemma för host och mysdag...

 

Lilleman Bus tyckte att hockeymatchen var skoj, och satt faktiskt still en stund, men sedan ville han ut på upptäcktsfärd så vi lattja runt lite där...

Stora Pojkens lag vann hurra! och vi hejjade och dansade...

Jag ska också spela hockey mamma sa Lilleman Bus, men då får du åka på isen och hålla i mig... sötnosen :) jag ska påminna honom om det när han har åldern inne för hockeytränande sedan...

 

  

 

  

 

Sedan var det dags för marknad och letande efter tomten... Lilleman Bus hade ett mission, han skulle berätta för tomten om Fiffi Förgätmigej landskapet han vill ha i julklapp.

bilden är lånad här

 

Innan vi hittade tomten hittade vi en brandmanstomte som bara hade luva och inget skägg (!) och som gav Lilleman Bus en brandhjälm och en tidning om en apa som lär barnen brandskydd - woooow dagens höjdpunkt!

 

Efter en massa nödvändig shopping så hittade vi till slut tomtefar, men då vågade Lilleman Bus inte prata med tomten... inte ens ta emot den god pepparkaka som tomten bjöd på... så mamman berättade för tomten om Lillemannens julklappsplaner och det skulle tomten komma ihåg lovade han... så nu är det bara att hålla tummarna! :)

 

Sedan blev 14 minus för kallt även för oss så vi köpte krans till dörren och masade oss hemåt för tefika med köttbulle och rödbetssallads tekaka - mums!

 

  

 

Så har jag hängt ny stjärna i vårt sovrumsfönster, lagat ugnstekt farligkorv med kokt potatis, kidneybönor och broccoli - mmmhmm smask!

 

Klimpen sover nu, Lilleman Bus ska hoppa ner i sitt kvällsbad, fast han var visst inte badnödig sa han just och när disken är omhändertagen så blir det nog att sjunka ner i soffan med ett glas julmust och njuta lite av Så mycket bättre på 4an... tja en ganska bra dag om jag får säga det själv :)

Skapa flashcards