Alla inlägg den 20 november 2010

Av Anna - 20 november 2010 17:57

Har tagit sjukledigt från bloggeri bloggera några dagar, men nu är jag tillbaks igen! Huka er i bänkera gubbar å kärringar för nu ladder jag om!

 

Mina föräldrar... morsan å farsan, mina barns bästaste mormor å morfar...

 

Mamma fick mig ung, några veckor innan hennes 18 årsdag pluppade jag ut i världen. Sedan kom syrran och hon var hemma med oss om dagarna, på kvällarna städade hon på pappersfabriken där vi bodde. Jag kommer ihåg hur hon luktade konstigt när hon kom hem precis innan vi somnade ibland. Svett och blött papper liksom...

 Hon läste på komvux när syrran och jag börjat skolan och tog igen gymnasiet och läste sedan ekonomi. Jag är så stolt över min mamma!

 

Folk tar fel på oss ibland, jag vet inte vem det smickrar mest ;) men till utseendet är vi lika. När jag var tonnis tyckte jag inte om det - vem vill lik sin morsa som tonåring!? Nu är jag glad att det syns att vi hör ihop...

 

Pappa, världens sötaste pappa. Han har inte mått så bra på sistone, och jag är nog mer orolig för han än vad jag låtsas om. Pappa, ta det lite lungt också och lyssna på din kropp...

 

Pappa ville gärna att vi skulle ha en lillebror i familjen... bara massa döttrar... men nu är han morfar till en massa pojkar istället... vassego! :)

 

Sötnosar... Lilleman Bus saknar er, Pappa Bus och jag saknar er, Klimpen vet inte vad han saknar mest, majskrok eller en mormorkram... många mil bort men inte långt ifrån varann i hjärtat... Massa kramisar!

 

 

  

Skapa flashcards