Direktlänk till inlägg 17 december 2009

Tröööttt!

Av Anna - 17 december 2009 09:55

  

bilden är lånad här


Vaknade inatt klockan 2.30 av att bebben snurrade runt rejält i magen, den övade steppdans på kissblåsan samtidigt som den svängde hej vilt med armar och ben, gammelsnoa med knätofs, tjo!


Efter toalettbesök landade jag i soffan, klarvaken... vad gör man? Jo, man kollar nattfilm! Silver visade en jättebra film om ett par som träffades via en annons bara för att ha sex och hur deras relation förändrades under tidens gång... den var jättebra! An affair of love är den engelska titeln...


Sedan bytte jag runt och hamnade på canal+ som visade en gammal favoritfilm som jag sett minst 3000 gånger - Frankie och Johnny... ohhh den är såå bra!


Till slut var klockan 5 och bebben lugnade ner sig, dags och krypa ner i sängen en stund... då vaknade Lilleman Bus, och ville sova i sin säng (ja, han sov hos oss inatt), ville ha välling, ville se på bolibompa...

Efter mycket gnäll och gråt hamnade vi i soffan med leverpastejmacka och mjölk och 5.30 började Bolibompa... till slut smet jag iväg och beställde väckning 7.30, och jag var sååå trött!!!


Pappa Bus kilade upp på vinden och fotade lite innan isoleringskillen kommer idag, och meddelade att det var 13 minus ute! Burr... leta rätt på Lilleman Bus långkalsonger och extra varma utesovar kläder och så hopp in i duschen...


8.20 var vi i bilen och iväg.... ja, det var min morgon det...

 

 
 
Tant Grön

Tant Grön

17 december 2009 17:40

Åååååååååååååååååååh, det låter verkligen jätte härligt och avslappnande :-) lugn och harmoni på morgonkvisten.

http://valkommenhemtilltantgron.bloggplatsen.se

 
Knaada

Knaada

17 december 2009 21:35

Är det inte lustigt att dom små liven redan i magen bestämmer sig för att hålla låda den tid vi själva försöker att slappa lite...

http://knaada.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 9 februari 2011 13:09

Pappa Bus var och fyndade lite på Clas Ohlson, lite hyllor till storstädningen av förrådet, lite lådor OCH min nya älskling!    Fin va! Man kan göra etiketter med ramar och skuggor och oj vad bra den är!!! Nu är det bara att organisera ...

Av Anna - 9 februari 2011 09:42


Nu var det ett tag sen, igen... god jul var det senaste inlägget och ja, det var ju ett tag sedan (fast jag har inte hunnit med att städa bort julen i huset än). Till mitt försvar (hehe) så har jag varit skadad, Lilleman Bus tyckte att mitt ben ...

Av Anna - 24 december 2010 12:27


    GOD JUL!   Jul lugnet har lägrat sig hemma hos Yrla, tomten hittade hit igår kväll med alla klapparna så när Lilleman Bus vaknade imorse låg de där och väntade... Granen kläddes igår kväll av Lilleman Bus och Pappa Bus, vi kör plast...

Av Anna - 19 december 2010 22:57


   Han kommer emot mig med munnen lite halvöppen si så där... dregglet rinner nedför hakan och under näsan, precis ovanför överläppen, väntar 2 fina snorsniglar från senaste veckans förkylningsomgång... Jag håller i den lilla kroppen och tar emot ...

Av Anna - 19 december 2010 22:38

Ett ögonblick... tog det att raka bort Lilleman Bus rufset - å mamma bus sparade 200 kronor minst! :)    Ja, han fick en glass för han var så duktig å satt still nästan hela tiden :)    Sötnosen :) ...

Ovido - Quiz & Flashcards