Alla inlägg den 7 mars 2010

Av Anna - 7 mars 2010 09:11

 


Fullt hus i sängen!!!


3 mars klockan 20.07 kom Jonathan till oss... vilket innebär att jag var den som gissade rätt dag - Oj då! :)


Han vägde 4720 gram och var 53 cm lång - guldklimpen... och det blev halvakut kejsarsnitt... jag måste alltid skapa lite drama i vardagen... :)


I onsdags var vi in på kontroll och ultraljud för att mäta fostervatten, allt såg bra ut förutom mitt blodtryck som var högt och läkaren bestämde att jag skulle läggas in för att ha lite koll på det.

Sedan pratade vi om att vänta tills den 8:e på att värkarbete skulle sätta igång av sig självt, men med mitt blodtryck så sade hon att det nog antagligen skulle bli kejsarsnitt ändå - varför vänta då frågade jag och fick en tid på fredag morgon.


Så då såg det ut som om Mamma Blå skulle få den stora äran att gissa rätt på dag.


Jag fick komma in på sal och Pappa Bus stannade kvar en liten stund och åkte sedan hem till Lilleman Bus för att förklara läget. Så jag passade på att vila en stund innan det var dags att se vad BB bjöd på för mat för dagen.


Då går vattnet! Full fart på barnmorskor och in kommer läkare - packa ihop dina saker så går vi upp på förlossningen. Bara att ringa Pappa Bus som precis hunnit hem, vänd och kom tillbaka - bebben kommer!


Och 20.07 plockas han ut, han skriker redan när han fortfarande ligger kvar i magen... undrar vad han hade för viktigt att säga...


Allt har gått jättebra, jag var uppe och skuttade dan efter operationen och vi fick åka hem igår. Klimpen mår finfint och har sovit hela 6 timmar i sträck inatt - tack snälla du sa vi som också fick sova 6 timmar i ett sträck.


Och storebror är mer än stolt och nyfiken på allt som händer med bebisen, igår kväll satt jag och ammade - vi har nästan kommit på det nu - och Klimpen var lite arg och skrek när han inte hittade rätt, då kom Lilleman Bus fram och frågade; Mamma, hur går det? Jo tack, det går bra... sött eller hur?

Idag har han fått hålla lite i bebben och pussat på honom och klappat honom på huvudet - och ja... han är jättesöt, såklart!





  

Ovido - Quiz & Flashcards