Alla inlägg den 5 februari 2010

Av Anna - 5 februari 2010 11:37

Lilleman Bus har sovit i våran säng från och till från när han var liten liten pluttebebbe, och redan då funderade vi på att skaffa någon form av minisäng att ha i stora sängen.


Köpte en gravidtidning igår, och där fanns tips om en babynest som är som en madrass med korv som man kan ha i sängen eller i soffan eller som resesäng för bebben... men jag gillade inte färgerna som det fanns och välja på och näää....


Googlade runt lite och hittade Sleepyhead från enfant terrible! Aningens dyrare, men snyggare och den ser framförallt stadigare ut... men att handla den online visade sig bli ett äventyr!


  

bilden är lånad här


Hittade den till slut i en webbutik - smått & snyggt - men det framgick inte om den fanns hemma i lager, så nu får vi vänta och se...


Och ja, jag tog den rosa.... den kommer bli jättesnygg i vår jätteröda soffa :)

Av Anna - 5 februari 2010 09:07

  

Pimpat vårfönster - näää jag håller inte på och boar... inte alls...   


Vaknade klockan 6 i går morse, hostade en massa, låg inte skönt i sängen och i huvudet fanns fortfarande en idé från nattens vakentid...


Det ska investeras i ett nytt vitrinskåp, ett som har ett rejält underskåp med dörrar och ett smalare överskåp med vitrindörrar. Det gamla skåpet köpte jag för länge sparade pengar till min andra lägenhet och har med åren blivit lite vingligt, och Lilleman Bus har haft dille på att gömma flodhästar och diverse andra saker i mina pajformer, för att sedan smälla igen dörrarna - varpå hela skåpet skakar...

Dessutom har jag en annan plan för det... med lite svart färg, uppstagning och ny dörrstängningsmekanism så passar det perfekt i mamma-pappa sovrummet på vinden, som linneförvaring!


Hittade ett vitrinskåp hos Mio, men priset var lite väl saftigt och så var det egentligen för brett - men det går ju att plocka bort saker...


Tittade på en byrå från ikea, ihopsatt med en liten Billy bokhylla med vitrindörrar skulle det passa perfekt! Några vinkeljärn senare och ett och annat väggfäste borde funka! Men det gick inte att beställa via nätet - och jag vill ju ha det NU!!!


Lösningen kom under natten, hmmm... gamla skåpet nere i gillestugan som jag målade vitt och satte nya fina handtag på tillsammans med min 60 cm breda vita Billy bokhylla blir ju ungefär som jag tänkt. Det enda är att ikea inte längre gör hyllan i 60 bredd så det går inte att köpa några vitrindörrar till... men en idé helt klart värd att testa!


Jag tassade ner i källaren och började packa ur skåp och hylla, sedan upp och tömma vitrinskåpet... lagom klar tills sjuka Pappa Bus yrvaket kikar in i köket - ahh, vad bra att du kom, nu får vi bära!


Och så här bra blev det... ett helt nytt kök!


  


Skåpet är ärvt från mor och far, tror att det är ett gammalt ikea skåp, och har varit allt från hallförvaring till tvbänk i mina tidigare hem... förut i furu, nu vit och ljusgrönmålad med knoppar från clas ohlson...

Trådbackarna på sidan har jag köpt på indiska för 1000 år sen och de har tjänat mig troget som bla. kaffefilterhållare, cdställ och nappflaskställ... vad de ska göra nu vet jag inte riktigt än... antagligen blir det fina snören och hemmapyssel display där i...


Apan heter Prozac och den har Pappa Bus fått av en vän - den piggar liksom alltid upp, just nu vaktar den whiskeyn tills Mamma Bus har ammat färdigt bebbe nr 2...   


    


Vinglasen får nog åka in i ett köksskåp, vi använder inte dem så ofta, bättre då att ställa alla fina färgglada muggar i hyllan...


Sodastreamflaskorna är lite gömda till vänster och minibyrån är fylld med ljus i alla former, bredvid finns det kokböcker vi använder flitigast... lätt som en plätt!


  


Och sedan blev det städat i smala hyllan, av bara farten liksom!



Ovido - Quiz & Flashcards