Alla inlägg under januari 2010

Av Anna - 15 januari 2010 10:07

  


Har gått genom lådor av Lilleman Bus gamla avlagda bebiskläder... konstaterade ganska snart att vi inte behöver köpa så mycket nytt i klädväg till bebbe nr 2...


Lilleman Bus var en liten bebis, 45 cm lång och vägde 2,4 kg... hittade kläderna ovan som han hade första tiden - pyamasen är strl 44... så pyttig!


På måndag ska vi på tillväxtultraljud (ja, den här gången blir det av!!!), ska bli spännande att kika in i magen och se vem det är som knölar runt därinne...


Sedan blir det en tur till Barnens Hus, där vi ska beställa syskonvagn, valet föll på en Phil & Teds sport till slut, Lilleman Bus vill ha en blå, såklart!


  

bilden är lånad här


Nytt spjälskydd till sängen blir det också, och en ny skötbädd, en egen fleecefilt och ett litet gosisdjur att ta med till BB, sedan känns det som om vi är fit for fight!


Fick frågan av en vän som också var på BVC med sitt barn för spruta 2 i onsdags om vi hade plockat fram sängen och allt var klart.... men näää.... det är ju 8 veckor kvar så det känns som om vi hinner med det sedan.


Men å andra sidan så gjorde vi allt det där förra gången när jag hade permis från sjukhuset, bara dagar innan Lilleman Bus kom. Så jag vet inte, det kanske finns en poäng i att börja bebisboa huset snart, men först ska julen bort! :)

Av Anna - 13 januari 2010 09:37

Nu har jag fått mina fingrar på några bilder från nyår, och i brist på annat intressant så får de bli dagens bloggisinlägg... :)


Tack mor och far för bilderna!



Lilleman Bus fick en skruvdragare i julklapp av Moster... den används nu flitigt varje dag för alla våra trösklar behöver märkligt nog lagas hela tiden...



Så här på Tjugonddag Knut så passar det väl med en sista bild på granen innan den åker ut... Lilleman Bus FICK inte pilla på kulorna, men smart som han är så hittade han en väg runt mammas argument, Mamma, jag torkar bara kulorna! Han vet mycket väl att mamma uppskattar all hjälp med städning som kan fås!


Dagens äventyr består i besök på Vårdcentralen och andra influensasprutan i armen på Lilleman Bus, sedan har jag lovat en tur till leksaksaffären och så ska vi jaga rätt på en present till mannen som redan har allt - Pappa Bus - som har födelsesdag snart... Lilleman Bus tycker vi ska köpa en pukla åt han... dvs en pulka - anar att Lilleman Bus vill ha en ny pulka och tänker dra nytta av Pappa Bus födelsedag... :)     

Av Anna - 10 januari 2010 19:02

  

bilden är lånad här 

 

Lilleman Bus har börjat med en trevlig vana, han vill ha en skål havregrynsgröt i maggen innan hopp i sängen...

 

Bättre än vällingblask tycker jag och hoppas att han nu är på väg att bli en stor pojke som inte behöver snutta på flaskan längre... :)

 

Och gröt måste vara godare än välling, eller???

Av Anna - 10 januari 2010 11:43

En ny lek har flyttat in i vårt lilla röda hus, packa låååldor heter den. Den går ut på att packa i och ur duplolådor på sitt innehåll som kan vara allt från klossar till små traktorer...



Lilleman Bus har sett på Nicke Nyfiken som är med i en matvarupackningstävling, och vill såklart göra likasamma :)   


  


Först ska allt i lådan packas ut...


  


Sedan är det bara att tuta och köra... och bråttom är det... lilleman bus andas lite stressat och skyndar sig på!


  


Hurra! Jag vann!

Av Anna - 9 januari 2010 17:13

Fick sova ut idag... så skönt och antagligen välbehövligt för nu känns livet genast lättare att bära...


Idag har vi haft 28 minus, så en skruttdag inomhus var liksom som gjord :)

Lilleman Bus och Pappa Bus har packat ner duplo i lådor (nya inneleken) och jag har suttit vid pysselbordet och fått färdigpysslat till en tävling hos Stellas som har deadline 15/1...



Fler bilder finns i min pysselblogg för den som är nyfiken...  


Nu vankas det hemmabakad pizza som Pappa Bus och Lilleman Bus har slängt ihop medan jag varit i bloggosfären en stund :)


Ahhhhh, sköna lördag!

Av Anna - 6 januari 2010 20:38


Det är onsdag kväll....dagen har bjudit på lite lagom mängder mat, så mycket som en halsbrännestinn gravidblobb kan klara av...


Pappa Bus har varit i affären och jagade med sig en påse full med.... GODIS!!!! Som jag inte får äta, diabetes mig hit och diabetes mig dit... men fast han har gömt den så vet jag att den finns där, den står och lockar någonstans i huset... och det finns en öppnad flaska med julmust i kylskåpet, den sista...


Man kan ju slänga ihop lite kokosbollssmet, och äta den direkt ur skålen utan att kladdrulla bollarna, det finns visst lite chips kvar någonstans i skafferiet tror jag, och har vi inte micropopcorn hemma? Jo, det är jag nästan helt säker på...


Ostbricka, ja det var gott, visst ska vi väl äta upp osten innan den blir för gammal.... chips sa du? Jo det ligger nog en påse där... är nästan helt säker på det... hmmm....  

Av Anna - 6 januari 2010 10:51

-28 grader

 

 

Jag tror vi håller oss inne idag!

 

Här har det varit full rulle minsann, med mormor och mojja på besök och sedan också farmor. Nyår kom och gick och Lilleman Bus var uppe och såg fyrverkerierna - jättekul! Nu vill han se fyrverkerier varje kväll...

 

Jag har dock inte varit så flitig med kameran, och mojja har inte lagt upp sina på msn än så vi får vänta lite med bilddokumentationen :)

 

Vi har också hunnit med besök på MVC, v.30 pågår just nu, bara 10 veckor kvar! Allt såg bra ut, trycket ligger som det ska och barnmorskan kände och klämde på bebben, och som jag misstänkte - lillbuset har vänt sig neråt! Och ganska långt ner också, men det betyder inte att han kommer snart, han kan hoppa upp igen!

 

Annars har jag passat på att njuta av barnroare i form av farmor och Pappa Bus och fått lite pyssel gjort till en tävling på Stellas, ska försöka hinna klart med den sista idag och sedan lägga ut dem så ni får se!

Ovido - Quiz & Flashcards