Alla inlägg den 29 januari 2010

Av Anna - 29 januari 2010 10:45

bilden är lånad här



   Tant Grön undrar vart vi tagit vägen... vi är sjuka!!! Oj oj oj vilken ynklig, febrig och hostig liten Busfamilj vi är...


Lilleman Bus började hosta i tisdags och sedan fick han ganska snart feber och jag skulle jobba min sista vecka innan mammaledigheten börjar - få ordning på alla papper som revisorn ska ha och bokföra december... 


Det visade sig att det var en hel drös med barn på förskolan som var hemma med samma sjuka, säga vad man vill om Lilleman Bus, men han är snabb! 3 dagar på förskolan så hinner han med att bli smittad!


Pappa Bus fick snällt vabba, och igår kväll började jag hosta och nu sitter Pappa Bus här mittemot mig i pyamas och snytpapper i högsta hugg...


Det är en sådan där läskig hosta, massa slem och långt ner i bröstet och det gör såååå ont i stackars bebismagen när jag hostar... måste bli värsta berg och dal banan där inne i magen när den drar i hop sig i hostkonvulsioner!


Så de senaste dagarna har jag inte gjort annat än att jobba som en bäver, torka snoriga näsa och truga inte hungrigt barn med glass och banan...

Av Anna - 29 januari 2010 10:26

Vi hade ett mycket trevligt (bullar, kaffe, kakor & glada människor) byggmöte i måndags... som resulterade i en färd till storbyn och val av golv och hämtande av en massa badrumskataloger!


På tisdagen hade jag och vår inredningskonsult (oj vad flådigt värre!) Maria ett möte där hon gick genom vad hon hittat...


En ascool röd våtrumsmatta med pluppar....


Länkar här för den som vill kolla - lyckades inte ladda ner nån bild :(

Handfat med konsol under från Svedbergs som jag också hittat i en katalog

bilden är lånad här

Och en spegel med liten hylla nedtill och lysrörsbelysning upptill...

   bilden är lånad här


Jag glömde ju givetvis kameran sist vi var uppe, så tyvärr Tant Grön... jag ska se vad helgen kan bjuda på :)

Men badrummet på 3 kvm med snedtak blir så här iallafall... vita väggar, rött pluppgolv, svartvitt handfat, vit toalett med svart lock... snyggve?

Ovido - Quiz & Flashcards