Alla inlägg den 21 januari 2010

Av Anna - 21 januari 2010 10:27

Nu har jag tänkt hela natten på hur jag ska göra med mitt liv... oj, vad dramatiskt det lät!!!

Näää, jag har klurat på hur jag ska få plats med BÅDE hemmakontor och pysselhörna i vardagsrummet, utan att det ser helt belamrat ut!


Pappa Bus bestämde imorse att jag ska vara hemma och vila idag, eftersom bebben busat runt i magen hela natten och jag var så trött imorse... så när de 2 hjältarna lämnat huset för dagis/arbete så satte jag fart... ner i källaren och klura...


Tidigare har vi haft kontor/pysselrum i källaren, och när vinden är klar så ska det flyttas upp till det som idag är vårt sovrum. Skrivare, dator och allt annat väsentligt för både pyssel och arbete har således befunnit sig på en evighets avstånd för en elefanttjock gravidmamma... och det funkar inte att vara hemma med Lilleman Bus, jobba på mellanplanet och behöva springa ner i källaren och hämta varenda liten bokföringsrapport.


Så 1: skrivaren måste upp i vardagsrummet - jaaa, jag vet att det kommer bli ett evinnerligt pillande på den, men det får va så!


2: den måste stå på något... upp med lådhurtsen med alla mina nödvändigaste pysselsaker - ahhh 2 flugor på smällen! Pysselförvaring och skrivarhylla!


  


3. min laptop ska med, men var ska den stå när jag inte använder den??? och laptopen från jobbet ska med hem också.... hmmm.... jag får plocka ut lite onödiga böcker ur bokhyllan (pappa bus dragonball böcker får snällt byta plats)... så! nu får laptops och skrivarpapper och de viktigaste jobbpärmarna plats... å klockan är inte elva än!!! haha! :)


  


Nu ska jag bara sortera alla saker som kom från stellas igår, ladda in alla foton i photoshop och sedan kan inget stoppa mig!!!


  


Hemmajobb/pysseltid - here I come!

Skapa flashcards