Direktlänk till inlägg 15 januari 2010

Mini bebis eller inte?

Av Anna - 15 januari 2010 10:07

  


Har gått genom lådor av Lilleman Bus gamla avlagda bebiskläder... konstaterade ganska snart att vi inte behöver köpa så mycket nytt i klädväg till bebbe nr 2...


Lilleman Bus var en liten bebis, 45 cm lång och vägde 2,4 kg... hittade kläderna ovan som han hade första tiden - pyamasen är strl 44... så pyttig!


På måndag ska vi på tillväxtultraljud (ja, den här gången blir det av!!!), ska bli spännande att kika in i magen och se vem det är som knölar runt därinne...


Sedan blir det en tur till Barnens Hus, där vi ska beställa syskonvagn, valet föll på en Phil & Teds sport till slut, Lilleman Bus vill ha en blå, såklart!


  

bilden är lånad här


Nytt spjälskydd till sängen blir det också, och en ny skötbädd, en egen fleecefilt och ett litet gosisdjur att ta med till BB, sedan känns det som om vi är fit for fight!


Fick frågan av en vän som också var på BVC med sitt barn för spruta 2 i onsdags om vi hade plockat fram sängen och allt var klart.... men näää.... det är ju 8 veckor kvar så det känns som om vi hinner med det sedan.


Men å andra sidan så gjorde vi allt det där förra gången när jag hade permis från sjukhuset, bara dagar innan Lilleman Bus kom. Så jag vet inte, det kanske finns en poäng i att börja bebisboa huset snart, men först ska julen bort! :)

 
 
Knaada

Knaada

15 januari 2010 11:28

I vagnvalet ligger du före mig. Jag har ingen aning vad jag ska köra runt mina i. Så länge det är 20 minus så tänker jag inte köra runt dom heller, så det kanske hinner ordna sig :)

Annars ligger jag lite före, som sig bör. Sängen är bäddad, BB-väskan packad, liften monterad och småkläderna tvättade...

http://knaada.com

 
Yrla

Yrla

15 januari 2010 12:31

Vagnen är testkörd i vårt klimat av grannen som fick sitt andra barn för ett år sedan... å jag gillar att den är så smal så den går in i vår lilla butik här i byn...

Sen är den ju ganska snygg å... :)

http://www.hemmahosyrla.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 9 februari 2011 13:09

Pappa Bus var och fyndade lite på Clas Ohlson, lite hyllor till storstädningen av förrådet, lite lådor OCH min nya älskling!    Fin va! Man kan göra etiketter med ramar och skuggor och oj vad bra den är!!! Nu är det bara att organisera ...

Av Anna - 9 februari 2011 09:42


Nu var det ett tag sen, igen... god jul var det senaste inlägget och ja, det var ju ett tag sedan (fast jag har inte hunnit med att städa bort julen i huset än). Till mitt försvar (hehe) så har jag varit skadad, Lilleman Bus tyckte att mitt ben ...

Av Anna - 24 december 2010 12:27


    GOD JUL!   Jul lugnet har lägrat sig hemma hos Yrla, tomten hittade hit igår kväll med alla klapparna så när Lilleman Bus vaknade imorse låg de där och väntade... Granen kläddes igår kväll av Lilleman Bus och Pappa Bus, vi kör plast...

Av Anna - 19 december 2010 22:57


   Han kommer emot mig med munnen lite halvöppen si så där... dregglet rinner nedför hakan och under näsan, precis ovanför överläppen, väntar 2 fina snorsniglar från senaste veckans förkylningsomgång... Jag håller i den lilla kroppen och tar emot ...

Av Anna - 19 december 2010 22:38

Ett ögonblick... tog det att raka bort Lilleman Bus rufset - å mamma bus sparade 200 kronor minst! :)    Ja, han fick en glass för han var så duktig å satt still nästan hela tiden :)    Sötnosen :) ...

Skapa flashcards