Direktlänk till inlägg 31 december 2009

Gott nytt år!!!

Av Anna - 31 december 2009 11:23

 

Gott nytt år!!!

 

 

 

  

bilden är lånad här

 

Gott nytt år på er alla bloggläsare! Hoppas ni har haft ett mysigt, smaskigt, spännande, uurtrist och helt underbart 2009! Nu är det snart nytt år och hemma hos Yrla kommer det vara en del milstolpar under året...

 

  • Det kommer bebis!
  • Jag ska bli moster för första gången
  • Lilleman blir storebror
  • Vinden blir klar - massa extra boyta!
  • Pappa Bus fyller 35!
  • Lilleman Bus fyller 3!
  • Jag fyller 35!
  • Vi har 5 årig bröllopsdag - huj vad det gick snabbt!
  • Företaget firar 5 år, växer och utvecklas ännu en bit
  • Ví ska bara ta det lugnt och göra vad vi vill och inte vad vi borde... :)

 

 

Ikväll blir det lite kalajs, mormor och morfar är här sedan några dagar, och i eftermiddag ska Lilleman Bus hämta farmor på tågstationen... vi ska äta gott och mysa tillsammans hela kvällen och bara vänta på det traditionsenliga fyrverkerismället på 12slaget hos grannens som vi brukar tjuvkolla lite på :)

 

Samling sker på våran bakgård tillsammans med alla barn som är vakna, hund, megapommac flaskor och höga glas... mys mys!

 

Ha det bäst så hörs vi igen på det nya året!

 
 
Tant Grön

Tant Grön

6 januari 2010 12:03

Ska du bli moster, va roligt! Det har jag varit i drygt tre år nu :-) och i somras kom en till, två tjejer.

http://valkommenhemtilltantgron.bloggplatsen.se

 
Yrla

Yrla

6 januari 2010 16:15

ja, syrran ska ha sitt första barn nu om bara en månad ungefär!

jag hoppas det blir en tös så jag får skämma bort henne med rosa å klänningar, jag som bara för pojkar (hör just nu grymtljud från lekrummet, de brottas...)

http://www.hemmahosyrla.bloggplatsen.se

 
Tant Grön

Tant Grön

6 januari 2010 23:12

Hmm... hur genustänker du då? Inte för att inte flickor får ha rosa och klänningar... Det är ju inte det som är genus... men det har ju tyvärr blivit lite så.

http://valkommenhemtilltantgron.bloggplatsen.se

 
Yrla

Yrla

7 januari 2010 16:45

jag genustänker inte alls, jag bara tänker på hur mycket mer skoj kläder det finns till tjejer - å då är det ju oftast rosa... å rysch pysch.... å klänningar

här är det mest traktorer och blixten mc queen å blått (som är lilleman bus favvofärg) å brunt å grått...

men jag har bland annat scrappat rosa layouter till lilleman bus album, och det vet ju både du å jag att jag inte bryr mig om sånt... :)

http://www.hemmahosyrla.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 9 februari 2011 13:09

Pappa Bus var och fyndade lite på Clas Ohlson, lite hyllor till storstädningen av förrådet, lite lådor OCH min nya älskling!    Fin va! Man kan göra etiketter med ramar och skuggor och oj vad bra den är!!! Nu är det bara att organisera ...

Av Anna - 9 februari 2011 09:42


Nu var det ett tag sen, igen... god jul var det senaste inlägget och ja, det var ju ett tag sedan (fast jag har inte hunnit med att städa bort julen i huset än). Till mitt försvar (hehe) så har jag varit skadad, Lilleman Bus tyckte att mitt ben ...

Av Anna - 24 december 2010 12:27


    GOD JUL!   Jul lugnet har lägrat sig hemma hos Yrla, tomten hittade hit igår kväll med alla klapparna så när Lilleman Bus vaknade imorse låg de där och väntade... Granen kläddes igår kväll av Lilleman Bus och Pappa Bus, vi kör plast...

Av Anna - 19 december 2010 22:57


   Han kommer emot mig med munnen lite halvöppen si så där... dregglet rinner nedför hakan och under näsan, precis ovanför överläppen, väntar 2 fina snorsniglar från senaste veckans förkylningsomgång... Jag håller i den lilla kroppen och tar emot ...

Av Anna - 19 december 2010 22:38

Ett ögonblick... tog det att raka bort Lilleman Bus rufset - å mamma bus sparade 200 kronor minst! :)    Ja, han fick en glass för han var så duktig å satt still nästan hela tiden :)    Sötnosen :) ...

Ovido - Quiz & Flashcards