Alla inlägg den 31 oktober 2009

Av Anna - 31 oktober 2009 17:57

Typiskt... nu har vi varit till förskolan i 3 veckor i sträck utan en enda vabdag... igår kom Lilleman Bus hem med hosta och idag är det hest barn med hosta och snorig nos... nu har han sovit 3 timmar innan middagen och verkar piggare, han petade i sig 10 köttbullar till middagen och nu börjar Bolibompa = lycka!!!


Nästa vecka bjuder på allehanda aktiviteter och det vore bra om förkylningen försvinner under helgen, och då INTE hoppar över på mig...


På tisdag ska de ta kort på förskolan och det får vi ju inte missa, vattenkammat hår och fintröjan på! På onsdag ska jag ta vaccination mot nya influensan och det vore skönt att få det avklarat nu när jag är kallad och allt...


Nu väntar vi på bus eller godis invasionen... jag har laddat med tända ljuslyktor på trappen och en skål med godis redo i hallen. Hittills har vi fått besök av 5 häxor som kom redan i torsdags när det enda godiset som fanns hemma var clementiner och russin :) men Lilleman Bus tyckte de var skojiga... han berättade för mig att de hade höga mössor och 4 ben! Det ni... det är riktiga häxor det!

Idag på dagen så kom det 2 monster och ringde på och skrek bus eller godis... ja sa jag... det beror på... vad hade ni tänkt för bus? Monstren tittade på varann och visste inte vad de skulle säga... ok sa jag, vi tar väl godis då... och hivade ner lite i deras påsar... glad halloween skrek de och sprang vidare till nästa hus...


Nu börjar det dra ihop sig till Lilleman Bus och min högtidsstund på lördagskvällen - Bumbibjörnarna...


Ha en skön Halloween kväll!!!




  


bilden är lånad här

Ovido - Quiz & Flashcards