Direktlänk till inlägg 30 oktober 2009

Min ballong!!!!!!

Av Anna - 30 oktober 2009 20:02

  


bilden är lånad här


Vi for på utflykt efter förskolan idag, Mamma Bus var akut sugen på lite shopping och en mysfika så in till Leksand blev det. Efter ett LÅÅÅÅÅÅNGT titt i skyltfönstret till leksaksaffären så bar det till slut av in till bokhandeln och inköp av ett nytt Mollypussel (det var allt jag shoppade, förutom blöjor och ramlösa med mangosmak :) ).

I bokaffären fick Lilleman Bus en ballong, en röd... som ju givetvis var jätteskojsig att leka med.


När vi väl kommit hem och mumsat lite kinamat så var det dags att leka med ballongen... mamma vara med sade Lillemannen och det kändes ju ärofyllt att bli inbjuden så visst. Det är bara det att jag är livrädd för att ballonger ska smälla... det är bland det värsta jag vet, värre än rotmos, spöken och kålpudding!!!


Lilleman Bus lägger sig på ballongen... jag springer därifrån och håller för öronen samtidigt som jag skriker att han inte ska ligga på ballongen för då kan den..... PANG! Ballongen smäller, Lilleman Bus landar på golvet och skriker; Min ballooooooong!!! Tårarna rinner nerför gullekinderna och mamma och pappa Bus försöker trösta. 

Laga den säger Lilleman och ger pappa Bus de 2 bitarna som är kvar. Näää inte ens pappa kan laga en trasig ballong, och inte har vi fler hemma (just för att jag verkligen inte gillar ballonger... huuu....). Vi köper nya på måndag säger jag, och det godtar Lillemannen, bara de är blå...


Nu är det fredagsmys med glass (kaallt säger Lilleman Bus) och Dobidoo och jag ska joina min lilla familj i soffan...


Ha en gosig fredagskväll! 




 
 
Knaada

Knaada

30 oktober 2009 22:38

Jag kommer ihåg minen på min Lilleman när hans första ballong gick sönder. Var tog den vägen liksom??

http://knaada.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 9 februari 2011 13:09

Pappa Bus var och fyndade lite på Clas Ohlson, lite hyllor till storstädningen av förrådet, lite lådor OCH min nya älskling!    Fin va! Man kan göra etiketter med ramar och skuggor och oj vad bra den är!!! Nu är det bara att organisera ...

Av Anna - 9 februari 2011 09:42


Nu var det ett tag sen, igen... god jul var det senaste inlägget och ja, det var ju ett tag sedan (fast jag har inte hunnit med att städa bort julen i huset än). Till mitt försvar (hehe) så har jag varit skadad, Lilleman Bus tyckte att mitt ben ...

Av Anna - 24 december 2010 12:27


    GOD JUL!   Jul lugnet har lägrat sig hemma hos Yrla, tomten hittade hit igår kväll med alla klapparna så när Lilleman Bus vaknade imorse låg de där och väntade... Granen kläddes igår kväll av Lilleman Bus och Pappa Bus, vi kör plast...

Av Anna - 19 december 2010 22:57


   Han kommer emot mig med munnen lite halvöppen si så där... dregglet rinner nedför hakan och under näsan, precis ovanför överläppen, väntar 2 fina snorsniglar från senaste veckans förkylningsomgång... Jag håller i den lilla kroppen och tar emot ...

Av Anna - 19 december 2010 22:38

Ett ögonblick... tog det att raka bort Lilleman Bus rufset - å mamma bus sparade 200 kronor minst! :)    Ja, han fick en glass för han var så duktig å satt still nästan hela tiden :)    Sötnosen :) ...

Skapa flashcards