Alla inlägg den 20 oktober 2009

Av Anna - 20 oktober 2009 10:34

Var på MVC igår för den varannan veckliga kontrollen... allt såg bra ut... och så skulle vi lyssna lite på bebben...

Barnmorskan letade och letade och jag blev nervösare och nervösare, fast jag precis känt busungen kicka till inne i magen. Han gömmer sig den fulingen sa barnmorskan och tryckte och grejade med magen. Till slut hittade vi busen, och så hörde vi zog zog zog zog zog... hjärtat...och det lät jättefint!


Idag har jag gått klart 20 veckor, halvvägs alltså med andra ord, magen börjar bli riktigt fin... tänkte jag skulle fota magen mer den här gången. Förra graviditeten fotade vi 2 månader innan Lilleman Bus kom och så några panikfoton med mobilkameran kvällen innan igångsättning/kejsarsnitt.


Idag är det kallt och halt här... vi halkade nästan när vi klev ut på trappan imorse, och fick ta en liten omväg på grusvägen för stora vägen var snorhal... ingen hit att halka med Lilleman  Bus i vagnen och jag och magen i vädret, med i stort sett bara nedförsbacke hela vägen till förskolan...

Märkte idag av magen mer under turen till förskolan, vi fick stanna och vila flera gånger och imorgon får vi gå lite tidigare hemifrån om vi ska hinna fram i tid.


Idag skulle barnen vara inne och måla med färg och sedan bada tillsammans, jaaaa sa Lilleman Bus, mamma vara med måla? Nej mamma ska gå och jobba sade jag, vinka fönstret sade han och sprang glatt fram till rutan... och så var det med det...


Jag blev en sådan stolt mamma igår, vi var och mumsade lunch på Gårdscafet efter MVC besöket och då säger Lilleman Bus som världens mest väluppfostrade unge (vilket vi alla vet hur det ligger till med det Tungan ute ) mamma, snorig... ska vi torka näsan säger jag och uppmanar honom lite halvt på skoj att fräsa i näsduken... och ungen gör det!


Min son kan fräsa näsan!!!


  

Ovido - Quiz & Flashcards