Alla inlägg den 24 september 2009

Av Anna - 24 september 2009 11:11

Började i somras att samla på trähästar, bor man i Dalarna så ska man väl ha en hästsamling värd namnet, eller hur? Så var vi på utflykt till Nusnäs för att investera i en ny sort med jättesnygg kurbits på. På vägen gjorde vi ett stopp vid Sagobyn som vi hittade av en slump. Det var jättemysigt där, massor av små hus med snickarglädje och ett fik och en loppis fanns det med. Jag gick in på loppisen och så bara hängde den där, den flygande grisen.


150 kronor stod på prislappen, inget att pruta på tyckte jag och tog med grisen till kassan. Ska du köpa den fule grisen sa farbrorn som stod där... men jag tycker om den, den har något speciellt.


Farbrorn sa att han köpt den på en gårdsloppis i Vikarbyn (nära Rättvik), och att den nog var tillverkad där på gården. Men han mindes inte vad gården hette eller var den låg. Så det är allt jag vet om min flygande gris... kanske ska ta med den till Antikrundan nästa gång de är i krokarna!


  

Ovido - Quiz & Flashcards